8 paź 2020

czternasty post pt. z miłości do diy: dynie ze szmatek

Cześć! Witajcie w październiku! Dzisiaj mam dla Was tutorial na jesienną dekorację do domu. W Alicante zaczynamy właśnie długi weekend, jutro swoje święto obchodzi nasz region, czyli Comunidad Valenciana, a w poniedziałek, 12 października, świętujemy Día de la Hispanidad, to jest Dzień Kolumba, nazywany również Dniem Odkrycia Ameryki. W związku z tym mam chwilę, by podzielić się z Wami pomysłem, zaczerpniętym z hiszpańskiego bloga Sra. Cricket, na wykonanie dyni ze szmatek.  




Zacznijmy od listy rzeczy potrzebnych do przygotowania takiej dyni:
* stara piżama, koszulka, szmatka lub jakikolwiek kawałek materiału, może być jednokolorowy, we wzorek, jaki tylko chcecie (ja użyłam spodni od mojej starej piżamy),
* nożyce (ostre!),
* sznurek (najlepiej sprawdzi się cienki sznurek jutowy, ewentualnie włóczka),
* wata lub wypełnienie do pluszaków (ja używam wypełnienia do miśków, który można kupić we Flying Tiger),
* klej/silikon na gorąco.


KROK PIERWSZY
Ja moją dynię wykonałam z połowy nogawki od piżamowych spodni. Odcinamy zatem jedną z nogawek mniej więcej na wysokości kolana. Możecie też użyć rękawa od bluzki. Jeśli wykorzystacie natomiast szmatkę, należy wówczas materiał skleić klejem na gorąco (na lewej stronie), tak by uzyskać właśnie owy rękawek, czy nogawkę. 


KROK DRUGI
Odwracamy materiał na lewą stronę i u góry zawiązujemy sznurkiem supełek. 



KROK TRZECI
Następnie obracamy materiał na prawą stronę i wypełniamy nogawkę watą. Związujemy wystający koniuszek materiału sznurkiem. Sznurka nie odcinamy, to bardzo ważne! Zostawiamy sznurek nawinięty na rolkę. Otrzymujemy coś na kształt cebuli. Wystający koniuszek materiału natomiast odcinamy ostrymi nożyczkami.







KROK CZWARTY
Sznurek obwijamy wokół naszej cebuli, wzdłuż, wszerz, tak aby na dyni uzyskać cząstki, najlepiej ten proces ukażą poniższe zdjęcia. Ja starałam się by tych cząstek było osiem. Użyjcie dużo siły przy obwijaniu, wtedy sznurek będzie mniej widoczny. Ważne jest by uzyskać ładnie podkreślone cząstki dyni.





KROK PIĄTY
Na końcu NIE odcinamy sznurka! Wykorzystamy go, aby obwinąć nim wystający koniuszek materiału, stanie się on naszą gałązką. Ostatni skrawek sznurka przyklejamy klejem na gorąco. 



I gotowe! Taka dynia będzie piękną dekoracją na jesień, ślicznie wygląda w towarzystwie tych prawdziwych.


A tutaj również w towarzystwie moich bransoletek. Po więcej fotek wpadajcie na Instagram!

Zapraszam do komentowania, dajcie znać, czy podobają Wam się takie dynie, a może macie w planie, by takie ozdoby na jesień przygotować. Piszcie!

Ściskam,
Ada

1 komentarz:

  1. Dziękuję za wysiłek włożony w uczynienie tego bloga tak użytecznym

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słówko.